Skip to main content

Ostatnie lata pokazują, że w Internecie naprawdę da się zbić majątek. Możemy otworzyć własny biznes w postaci bloga, strony internetowej czy platformy sprzedaży. Nie należy jednak ulegać złudzeniu, że sprzedając w sieci a nie w realu produkty czy usługi pomijamy konkurencję – wręcz przeciwnie! W sieci panuje sroga konkurencja, którą pokonać możemy na przykład poprzez pozycjonowanie sklepów. Oczywiście, wiąże się to ze sporą inwestycją, jednak jeśli nasza firma znajdzie się wysoko w wyszukiwarce – mamy większą szansę, że nasz produkt zostanie kupiony. Pozycjonowanie sklepów jest bardzo popularne wśród firm z branży odzieżowej czy obuwniczej. Niemal każda firma, zajmująca się sprzedażą tego typu wyrobów wybiera pozycjonowanie sklepów. W większości są to firmy, które sprzedają swój asortyment na całą Polskę, dlatego właśnie wykorzystują one pozycjonowanie sklepów w formie standardowej. Przedsiębiorstwa z innej branży decydują się coraz częściej na pozycjonowanie lokalne. Tego rodzaju pozycjonowanie sklepów wybierają na przykład małe lokalne sklepy, sprzedające na przykład żywność dla zwierząt, akcesoria hobbystyczne czy inne produkty. Pozycjonowanie lokalne w przypadku takich firm jest zrozumiałe – większość użytkowników szuka tego typu produktów w miarę bliskiej odległości od miejsca ich zamieszkania. Warto zaznaczyć, że standardowe pozycjonowanie sklepów jest też odrzucane również przez hurtownie. Te firmy wolą wybrać pozycjonowanie lokalne. Warto dodać, że bardzo duży odsetek wyszukiwań są to właśnie frazy zawierające nazwę miasta bądź dzielnicy. Pozycjonowanie lokalne wykorzystywane jest również przy promowaniu usług, na przykład prawniczych czy lekarskich. Większość osób szukając w sieci informacji o dobrym psychologu od razu wpisuje również miejscowość, w jakiej tegoż specjalisty poszukuje. Pozycjonowanie lokalne to więc nie tylko pozycjonowanie sklepów w danym mieście, ale także licznych usług czy miejsc. Z pewnością, pozycjonowanie lokalne to dobre rozwiązanie dla gabinetów kosmetycznych, czy restauracji. Nie ma sensu tutaj pozycjonowanie sklepów czy tych miejsc na ogólne słowa kluczowe, skoro użytkownicy zawsze niemal zaznaczają, jakiego rejonu to dotyczy. Pozycjonowanie lokalne wykorzystują również różne portale z ogłoszeniami o pracę. Jeśli zdecydujemy się na pozycjonowanie lokalne, warto zadbać o swoją wizytówkę w sieci. Niezależnie od tego czy wybieramy pozycjonowanie sklepów standardowe, ogólnopolskie czy też pozycjonowanie lokalne – powinno być ono przeprowadzone zgodnie z wszelkimi zasadami profesjonalizmu. Linki powinny być pozyskiwane z odpowiednich źródeł – w innym wypadku naszej stronie grozić może ban. Warto zaznaczyć, że inwestycja w pozycjonowanie sklepów naprawdę się zwraca. Lepiej poświęcić nieco większy budżet i zlecić pozycjonowanie lokalne solidnej agencji, o dużym doświadczeniu, która dzięki swojej pracy sprawi, że w naszym sklepie czy też restauracji pojawiać się będą coraz to nowi klienci. To inwestycja, która na pewno nam się zwróci.